Monday, January 4, 2010

sAMat tAhuN baRu

ari ni da 4hb jan 2010
da nak masuk 5hb da pon
tahun ni umo aku masuk 25..
waa aku da stengah abad
da rasa tua da..

25tahun
bile umo mcm ni
risau+takut+cuak
sume ada..
mcm2 aku pk
adeh!sesak2...

kalo la masa tu boleh diundur
kalo la Dia bagi 1 peluang kat setiap manusia
untuk kembali ke masa lepas
aku nak...!

tapi tu sume xkan la..
memang mustahil
so xperlu la aku nak "berkalau-kalau"
aku juz perlu pk masa depan
xbaik nak nyesal2
nabi marah...tuhan pon marah
dan kesan tu akan kena pada kita
yang penting kita perlu jadi yang lebih baik
jadikan setiap kesilapan sebagai sempadan

tuhan tu xkan uji kita andai kita xmampu
sume yang berlaku pasti ada hikmah
xcepat,lambat,xlambat cepat
atau tu sume mungkin balasan atas segala dosa yg kita lakukan
kita sebagai hamba Dia kena redha
terima ape yg berlaku dengan hati terbuka

aku kena kuat!

Tuhan bantu lah aku...
tabahkan hati aku...
tingkatkan iman ku
jangan la Kau timpakan aku
dengan sesuatu yang aku xmampu nak tanggung
amin...

1 comment:

Aff said...

~like~
Silver Jublee Year, hihi