Thursday, May 19, 2011

kEJe oh KEje!

Lagi 3hari genap lah 5bulan aku keje kat Maxis ni
Kejap je kan..pejem celik pejam celik je.
Alkisah perjalanan kerja aku kat maxis ni
Lebih kurang la aku leh cite, sebulan pertama aku keje bawah abg Awi, buat database
Abg Awi Best! SV yang baik :) Kalo xde keje, dia suh aku bukak FB..hehehe...best kan!

Then, bulan ke2 aku kena transfer ke KL Sentral, selama 2mgu tapi pas tu extend sampai nak masuk 2bualan gak la. Bos aku kat sana Ragunathan namanya, very nice..Manis je orang nye
senyum je, tapi yang bagi arahan kerja kat aku adalah Kakshikin.
Time tu aku buat NCR, Project 1.. Aku lah tukang mencreate NCR tu. Keje kat sana best, tapi agak bosan. 1 sbb xde kawan, orang2 kat ctu keje dorang mengadap PC je dari kol 9 sampai 6 petang. Majority Chinese n Indian. Hmmpphh... Tapi aku xkesah sume tu.
Ok je ngan persekitaran cuma yang xbest nya belanja kat sana agak mahal sket. Ditambah time tu aku blom dapat gaji.. Seb bek la gaji cikgu aku ada, mang langsai aku kerjakan.. :)
Big problem nya adalah aku kena susahkan housemate aku, anta n amek kat Stesen Komuter. Sian dorang balik keje penat2 pastu kena kua lagi amek aku, biasa aku sampai sana lam 730-800 mlm. Aku tak tahan, aku apply kat Tuan Helmi, my big boss kat SHT nak tukar balik ke SUbang Hi Tech. Alhamdulillah, selepas dia berbincang ngan RAgu, akhirnya aku kembali ke SHT.. Yeay!!

Balik semula ke SHT, aku join Back Office Team sampai la sekarang. Keje nya support keje2 operation kat cni la, Technical Support la senang cite.

Alkisah dari bulan 3 sampai sekarang, kerja banyak sangat2.. REWORK...REWORK...REWORK..INTERMITTENT...INTERMITTENT.... Xabes2
Itu lah hari2 aku..mengadap benda tu je :)
Tapi bukan aku nak merungut, hanyalah nak meluah kan isi hati..ewah!
Honestly, aku ENJOY gila keje ni. Tertekan tu biiasalah, buat apa pun mst akan ada tekanan nya kan.
Environment keje yang best, BOS BAIK SANGAT SpORTING, kawan2 yang BEST GLER!!! Pendek kata sume best lah. Alhamdulillah. :)