Tuesday, June 7, 2011

aKu dOLu-dOLu

malam tadi duk borak ngan Liza pasal cite zaman kanak-kanak
bila teringat balik baru lah aku perasan
aku mang dari kecik mang kaki rayau
penah kena halau dari rumah ngan Umi sebab kua rumah tak ingat dunia
kua pagi, petang nak maghrib baru balik
ngan basikal kecik hitam aku
time tu aku umur 6tahun (kalo xsilap)
see! Umur 6 tahun tuh..
dah kena halau xreti base lak, bukan tau sedih, tapi suka
hahahaha tah pape! Seminggu aku duk kat umah mak tiri aku
sampai abah aku tanya xnak balik umah ke? Umi da tnya tu..
baru lah reti nak jenguk rumah..

da besa sket abah aku belikan basikal, Raleigh kaler biru
ngan basikal tu lah aku keliling kampung
petang-petang je kayuh basikal,
pastu lepak ngan pakcik n makcik kat kampung aku
sape xkenal Suha.. Sume kenal.. :P
Tapi yang sedihnya, sekarang ni pakcik-pakcik n makcik-makcik yang aku salu lepak da xde
Abah, Mok Moh..Da xde
Kak Yah da pindah...

AKu mang xle lekat kat rumah
ade saje tmpat aku tuju
ikut org tu, ikut org ni
Ikut dorang balik kampung la..jalan-jalan la..
Men ikut je aku ni, ngan sume orang aku leh masuk
Haisshh...Seb bek xkena bawak lari

Tapi kenangan xle lupa kenangan g pantai ngan abah
Tiap petang jumaat dia suka bawak aku n adik2 g pantai
Time tu ktrg 4 beradik je
Xg pantai, abah bawak ktrg g airport
Abah suka tengok kapal terbang landing
Best! Sambil tgu kapal terbang ktrg main keja2..
Miss that moment!!


Kaki jalan, ikut sape tuh?
Sape lagi abah la kot
Abah pon sama xleh lekat kat rumah
hehehe..Like Father, Like Daughter :P

...Kan best dapat pulang ke zaman kanak-kanak

No comments: