Wednesday, November 17, 2010

rAyA QorBAn...

17hb Nov-10ZulHijjaH
semua umat Islam merayakan hari Raya AidilAdha
including me! hehe...
cam biasa aku akan sambut raya kat umah atok aku
tu da menjadi kemestian
dari kecik smpai skang

ape yang nak aku cite kat cni
pengalaman aku tgk org menyembelih binatang korban
yup!tiap2 tahun salu tgk
tp biasa aku juz tgk time menyembelih je
pastu trus blah!

tp ari ni aku tgu je kat tmpat menyembelih
dari urusan jual beli, hingga ke tumbangkan lembu dan hingga la kesudah
*dari lembu ke daging...hehe
kebetulan ni lembu yg nenek aku bela
dorang sembelih pon dekat2 area umah nenek
so, that's why aku leh stay ctu

sonok sgt!
sonok tgk org lapah kulit lembu
pastu asing2kan daging
and etc...
part paling best
tgk atok aku kuakan perut lembu
mak aih besa gle perut dia!
besa sangat!
tgk pakcik aku kuakan simpanan makanan die..
tgk perut lembu yg berlapis2...
subhanallah...impres tgk kejadian tu...

walaupun bau busuk
tapi sonok tgk..haha
part tu la yg org duk ckp best...
yang org duk idam2..
ish seb bek aku xmkn..hehe

aku xtgk smpai ke sudah pon
time pkck aku tgah cuci perut2 lembu tu
aku balik umah..
balik untuk isi perut..haha..
pas makan tdo..

terbaek!

No comments: