Friday, February 10, 2012

Jiwa rapuh

Salam dan Selamat Pagi.

Singgah kejap kat sini, sebab dada ni terlalu sesak.
Fikiran aku seakan2 buntu, buntu memikirkan kenapa mesti jadi macam ni.
Atau aku yang salah perkiraan, bersalah sangka.
Kenapa mesti dia buat macam tu? Kenapa? Dan dia..kan aku dah cakap aku tak suka, aku xberapa nak boleh terima..
Pada aku, itu melampau kot.. Ye, dah macam adik beradik tapi...still..ada batas yang perlu dijaga.. Ada hati yang perlu dijaga..
Senang mulut untuk bercakap, tapi cuba kau rasa sendiri..sakit kan.. Aku xrasa aku ni melampau. Kalau pun terkena pada seseorang yang lain sure kan terasa seperti apa yang aku rasa, atau lebih teruk lagi. Hati aku sedikit berubah, xseperti dulu lagi. Dah jauh sikit, maaf lah.
AKu pun ada perasaan. Aku xmintak lebih, tak mintak dilayan seperti perempuan lain dambakan.. Cuma hati ini minta di jaga.. Sudah aku jelaskan semuanya, cukup lah sekali. Xperlu diulang.. Selagi hati ni mampu bersabar..

Aku post entry ni bukan untuk meminta belas atau apa, cuma untuk melepas kan sesak di dada. Jauh sekali untuk memburuk2 kan sesiapa.. Jauh sekali.. Sekadar untuk memujuk hati sendiri..
Aku gembira bukan bermakna hati ni tak terluka.. Titik.

1 comment:

Nur Herdayu Jami'an said...

Blog yang menarik, jom singgah blog saya dorajimi.blogspot.com TQ :)