Saturday, February 12, 2011

sESuatU iTu

pagi tadi sesorang datang padaku
menyatakan rasa rindu nya pada kesayangannya
rindunya itu amat la dalam
aku dapat agak dari riak dia bercerita
air jernih yang keluar dari kelopak mata beliau
juga turut membuktikan yang beliau amat rindukan kekasihnya.
sayu aku melihatnya...
sakit kan menanggung rindu?
sakit yang tak terucap
bukan seperti sakit perut dikala senggugut
yang mampu dihilangkan dengan hanya menelan sebiji panadol actifast

"ibu, babah lapa la.."
"babah nak makan ape?..."
"babah nak makan...emm...hidung ibu...aummm...telinga ibu.."

kenangan ketika mereka bersama sentiasa bermain di benaknya
kesian beliau..itu je yang mampu aku luahkan
dan menjadi pendenga yang setia
aku juga harus sentiasa disisinya, memberinya kekuatan n semangat
supaya beliau sentiasa kuat dan positif

kesayangan beliau sudah tak ada lagi
beliau harus menerima hakikat itu
aku tahu dan paham walau banyak mana pun air mata yang dicurahkan
tak kan berupaya tok menghilangkan segala kesedihan beliau
tapi beliau juga harus terima hakikat yang segalanya tak kan kembali seperti dulu lagi
segala nya sudah suratan.

*liku kehidupan banyak mengaja aku..Alhamdulillah :)

No comments: