Monday, February 28, 2011

beRSehat-sEHatAN

Atas ajakan haja (ex rumet aku kat kuantan) dan kebetulan aku xda keje
Weekend lepas aku lepak kat kolej 14, UPM
memula tu ingat dia juz nak aku lepak ngan dia je, g makan2 ke
rupanya dia da plan aktiviti tok ktorg..haha..cycling kat Taman Botani, Putrajaya
best gak haja ni
yang part xbest dia xgtau aku awal2 yg ktorg akan g beriadah,
maknanya aku xbawak attire tok beriadah la..terpaksa la pakai track suit n tshirt beliau
dan aku ke sana memakai wedges ok, terpaksa la juge meminjam die nye siper
selekeh je, sume besa..haha..tp itu xjadi hal..

seawal pukul 9 kami da berada kat Taman Botani
Subhanallah..sangat tenang dan damai
dengan pokok2 yg menghijau
yela nama pon taman botani kan..
tanpa membuang masa kami terus menuju ke kaunter sewa basikal
ramai gak orang beratur time tu, cuak gak yela kot2 beskal xcukup kan..
bila da nak sampai turn ktorg org kat kaunter tu ckp beskal da abes
dorg suh tgu lam sejam lebih..uishh lama tu
agak frust gak la memula tu, mcm xsgup nak tgu sejam..ye la excited kot!

last2 ktorg decide tok amek je beskal tok kanak2..haha..abg kaunter tu tenung je kami
agaknya dia risau kot, takut beskal rosak..
pastu die pon ckp..em..xpe la bole la g pon korg xde la besa sgt pon..
yeayyy!!! dapat gak beskal..xkesah la dpt beskal kanak2
tp yg best bila da smpi tmpt paking ada 2 beskal tok dewasa
so ktorg decide haja n efi nek yg dewasa n aku yg kanak2
abg beskal tu pndg aku atas bawah kot, *pendek sgt ke aku
pastu die cakap " haa..die sesuai la.."
ces! tp xpe la xkesah pon..

pastu ktorg trus pusing2 area Taman tu..best.kwsn cantek sgt
ramai org amek gamba, shoot kat sana..
tasek tenang je..sgt cntek la..
xle nak describe by word
nti aku upload..gmba tu ada ngan efi..
cantek wa ckp lu..

2jam ktorg pusing2 kat sana
pastu da tgahri perut mintak di isi..
haja decide makan kat Taman Warisan.. aku penah makan kat sana 2 kali ar..
bole tahan la food kat sana
that day ktorg makan nasi ayam kampung..
perghhhhhh...sedap sangat2..terbaek dari ladang!
sedap! tp cian Efi die xtahan pedas..hehe..act xde la pedas sgt pon
cume si Efi ni die mang xle makan pedas walau sket..
hehe..

pas makan perut da kenyang
yg bermain2 di minda adalah tido..
haha..penat gak la..
nak balik rehat..malam kang nak tgk muvie lak..hehe
oh ye, b4 balik ktorg g Alamanda dulu beli tiket so that malam tu xde la rushing
tah pape sume org kat ctu pakai cantek2 tp ktorg je yg selekeh
ngan siper toilet, busuk lak, berpeluh2 haha..lantak la!

then, mlm tu aku ngan haja tgk muvie
cite the mechanic, cite best tp jalan cite lembap..
even aku tetido tp aku smpt paham n ending die best.
layan arr..

ok for the conclusion
aku enjoy my saturday
esok, nak g pusat kraf lak..hehe

sekian~

1 comment:

Aff said...

len kali habaq mai awai2 nk mai upm, bole sy ikut skali, huhu..

best2 cycling kt tmn botani, jom dtg upm lg kt g kayaking pulok, amacam?hehe