Friday, September 2, 2011

Dunia~

Gelisah Tak Bermaya
Manipulasi Angkara Kita
Dan Bencana Yang Melanda
Generasiku Menjadi Mangsa
Dan Ini Bukan Lagi
Seperti Yang Kau Impikan
Percaya Kataku
Aku Bimbangkan Dunia
Tiada Cahaya Ku Terima
Aku Tentang Segalanya
Moga Kau Akan Turut Serta..
Di Dunia Kuasa Sementara
Komunikasi Tiada Makna
Dan Tindak BAlas Ego Yang Ku Terima
Tiada Perasaan KEcewa..

Yup..Ni lagu Bunkface, Dunia
Tapi apa yng aku nak post ari ni
xde kaitan langsung pon ngan lagu ni :P

Alkisahnya...
saje nak mengingatkan diri sendiri tentang dunia
segala apa yang kita ada kat dunia ni memang tak kekal
hanyalah pinjaman
semua orang tahu ttg hakikat ini
dan ramai juga yang buat2 lupa
aku juga tak terkecuali

segala apa yg kita nikmati dan harungi
adalah ujian..ujian kegembiraan dan kesedihan
DIA nak tgk sejauh mana kita dalam menghadapi setiap dugaan nya
Dugaan Senang dan susah..
Dugaan senang untuk nak tgk sejauh mana kita bersyukur
Dugaan susah pula untuk tgk sejauh mana tahap kesabaran kita

Berkasih sayang adalah lumrah setiap manusia
Bila hati dah sayang.. manusia mudah lupa
Hanyut...
Ishh..susah la nak cakap..straight forward la eh..
apa yg aku nak ckp kat cni adalah jgn over dalam bercinta
bukan nak perli sesapa pon tp untuk perli diri sendiri
hahaha..

bila bercinta kita rasa pasangan kita adalah segalanya2
kita nak dia dgn kita je
kalo bole 24jam mahu berkepit je
pantang silap sikit dah nak merajuk
pantang lebih2 sikit dah nak cemburu
itu lah dia..namanya bercinta
xboleh ke buat mcm biasa, seperti dgn kawan2 yg lain
(mana boleh!dia BF aku kot)
penat la main perasaan
(nama pun, terima je lah seadanya)..

ingat lah, walau dah nikah sekalipun dia bukan milik abadi kita
bukan hak kita sepenuhnya
Bercinta lah kerana Allah,
rasional dalam bercinta..
baru tidak timbul perasaan yg bukan2..

Terima lah Kekurangan pasangan dgn seadanya.
Jgn mudah melatah
Tolak ansur dan persefahaman juga saling percaya adalah kunci kebahagiaan..


**Betapa failnya aku mengolah entry ni.. :P

No comments: