Wednesday, September 21, 2011

Masak-Masak

Assalamualaikum! (gaya prof Izzi :P)
hek hek hek
Di kala orang lain sedang enak menikmati menu lunch masing2
Aku sedang mengadap PC menghapdet blog.. Aku puasa.
HAri ni insyaAllah hari ke3 aku berpuasa. HArap2 sempatlah aku kejar 6 hari di bulan syawal ni.
Ingat nak abeskan terus 7 hari. InsyaAllah sempat :)

Bila sedang berpuasa, makanan yang xsedap pon nmpk sedap
Normal lah tu, dugaan namanya
Macam2 bau ada, nak2 lagi meja aku ni dekat dgn pantry..
Sabar je lah..Bau menduga keimanan betul. :P

Di tengah bau2 yg harum ni, tetiba aku teringin nak masak
Aku bukan xreti masak, cuma xde peluang je :p
(hak hak..poyo jek)
teringin sangat2 nak masak tau..
Mengidam nak makan nasi goreng kampung buatan sendiri
Walaupon biasa je rasanya, tp aku suka nasi goreng kampung buatan aku..
(ngeh.ngeh.ngeh..haruslah aku suka masakan aku :P)
Terasa juga nak masak tomyam..nyam.nyam..
Sup pon sodap..nti aku nak belaja buat sup yg sedap tuh..
Belaja buat nasi ayam..yeaahhhh!!
Belaja buat kari or gulai..lagi2 gulai tempoyak..fevret tuh..
Isshh...kecur liur ku bila pk makanan..dah lah kurus pahala puasa duk asek pk makanan :P

Actually pada aku, masak ni sonang jo..campak2 je dah siap dah
Cuma bergantung nasib la, sedap ke x..yang penting kita masak dgn ikhlas :)
(xsaba nak masak tuk suami..ehik!)
KAlo da selalu masak, lama2 pandai la..
Apa omputih cakap..practice make perfect!
Yeaahhh!!

So, Sulha Shukri..Sila lah berpractice masak ye.. :D
Sekian.

1 comment:

Nur Herdayu Jami'an said...

Nice blog, tq for sharing. Jom singgah di blog saya

http://dorajimi.blogspot.com/

dapatkan tips menghilangkan jerawat/hidung berdarah/kaki makan air etc